سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مقایسه ی پکیج دیواری برقی و پکیج دیواری گازی

معرفی پکیج دیواری

پکیج دیواری دستگاهی است که با هدف تامین آب گرم و گرمایش محیط جایگزین موتور خانه شده است. پکیج های برقی و گازی دیواری آب گرم بهداشتی جهت بکار بردن در مصارف روزانه مانند، استحمام و … را مهیا می سازند. پکیج ها به لحاظ نوع نصب به دو نوع دیواری و ایستاده تقسیم بندی می شوند. پکیج های دیواری از لحاط محل نصب در آشپزخانه و یا در آبدار خانه ی محیط های اداری نصب می گردند از این رو فضایی اشغال نکرده و می توان از فضای آشپزخانه استفاده ی بهتری برد اما پکیج های ایستاده معمولا در فضاهایی که نیاز به گرمایش بیشتر احساس می گردد مورد استفاده قرار می گیرد و در مکان هایی که با کمبود فضا مواجه هستند گزینه ی مناسبی به شمار نمی رود. حال می خواهیم انواع پکیج را از نظر نوع سوخت بررسی نماییم. پکیج ها از نظر نوع سوخت به دو نوع پکیج گازی و پکیج برقی تقسیم بندی می شوند در این مقالع سعی داریم به تفات های پکیج دیواری برقی و پکیج دیواری گازی بپردازیم.

  

مزایای پکیج دیواری

  1. عدم اشغال فضای مفید ساختمان
  2. عملکرد آرام و بدون صدا
  3. راندمان بالا نسبت به موتور خانه های مرکزی قدیمی
  4. تنظیم آسان دمای دلخواه
  5. کاهش مسیر لوله های انتقال آب گرم
  6. سهولت در نصب، راه اندازی و نگهداری
  7. امنیت بالا به دلیل وجود سنسور های آب گرم مصرفی، شوفاژ و …
  

پکیج دیواری برقی چیست؟

به لحاظ خروجی، پکیج برقی دستگاهی کاملا شبیه به پکیج گازی است و تنها تفاوت در ورودی آنها می باشد.  سبستم پکیج دیواری برقی برای زمانی که دسترسی به گاز شهری ندارید مناسب ترین گزینه به جهت جایگزین سیستم های پکیج گازی است به خصوص پکیج برقی جهت استفاده در مکان هایی که در فصول سرد سال از آب و هوای سرد تری برخوردارند و دسترسی به گاز شهری وجود ندارد گزینه ی مناسبی به شمار می رود. پکیج های برقی به این علت که سوخت آنها گاز نیست موجب آلودگی هوا شده و خطرات ناشی از احتراق گاز را نیز ندارند.

پکیج دیواری برقی و پکیج دیواری گازی برموپکیج دیواری
  

پکیج برقی چگونه عمل می کند؟

همانطور که میدانید پکیج ها به جهت تامین آب گرم مصرفی و هم چنین تامین گرمایش ساختمان عمل می نمایند اگر دمای محیط از دمای تنظیم شده در پکیج پایین تر باشد ترموستات پکیج یک سیگنال به گرم کن دستگاه فرستاده و از دستگاه آب گرم طلب می نماید در این زمان پمپ داخلی پکیج به جهت ایجاد جریان روشن می گردد. حال آب گرم توسط گرم کم برقی گرم شده و وارد رادیاتور می شود تا اتاق ها را گرم نماید. پس از اینکه آب از گرم کن برقی عبور کرد حرارت آب رادیاتور و هوای اتاق تبادل پیدا کرد، آب رادیاتور دمای خود را از دست داده و مجددا وارد پکیج برقی شده تا دوباره گرم شود. حال زمانی که دمای اتاق به دمای مطلوب تعیین شده در پکیج برسد، ترموستات پکیج دستور قطع گرمایش اتاق را نیز صادر می نماید و پکیج نیز خاموش می گردد.

پکیج دیواری گازی چیست؟

پکیج گازی دیواریپکیج دیواری

پکیج دیواری گازی یکی از متداول ترین سیستم های ایجاد گرما در رادیاتور های شوفاژ در کل جهان است. این نوع پکیج علاوه بر اینکه وظیفه ی گرم نمودن درون منازل مسکونی و یا اماکن تجاری را دارد، از طریق رادیاتور یا فن کوئل و یا سیستم گرمایش از کف، آب گرم بهداشتی را در اختیار مصرف کنندگان نیز قرار می دهد. پکیج های گازی به دو نوع دودکش دار و بدون دودکش تقسیم بندی می شوند.

پارامترهای مهم به جهت انتخاب پکیج شوفاژ دیواری گازی:

  1. نحوه ی اجرای دودکش ساختمان (عمودی یا دارای مسیر افقی)
  2. سطح زیر بنا و یا متراژ واحد مسکونی
  3. میزان آب گرم که مورد نیاز است.
  4. تامین هوای تازه یا اکسیژن مورد نیاز به جهت احتراق سوخت مصرفی پکیج

شرایط و قوانین محل نصب پکیج دیواری گازی:

  1. محل نصب پکیج دیواری گازی بالای اجاق گاز و سایر وسایل گرمازا نباشد.
  2. دستگاه با دیوار متقابل حداقل یک متر فاصله داشته باشد.
  3. حداقل فاصله ی کف تا زیر پکیج 120 سانتی متر باشد.
  4. فاصله ی پکیج با کابینت و یا دیوار مجاور از هر دو طرف 15 سانتی متر باشد.
  5. در صورتی که پکیج دودکش دار باشد و محل نصب آن در داخل کابینت ها است باید به این نکته توجه شود که دستگاه برای احتراق به اکسیژن کافی نیاز دارد بنابراین به جهت اینکه پکیج بتواند اکسیژن مورد نیاز خود را از محیط دریافت نماید حتما باید درب کابینت کرکره ای باشد.
  6. نصب پکیج دیواری گازی در اتاق خواب و حمام مجاز نمی باشد.