سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نگاهی از نمای نزدیک به پکیج های برقی

پکیج برقی، انتخابی هوشمندانه

از لحاظ کارکرد سیستم، پکیج برقی شوفاژ کاملا شبیه پکیج های گازی است و تنها نوع ورودی آنها متفاوت است. وظیفه ی سیستم های گرمایشی پکیج تامین  همزمان  آب گرم مصرفی و  آب گرم برای سیستم رادیاتورها یا فن کویل ها می باشد.
پکیج های برقی برای کسانی که نگران خطرات ناشی از سوخت گاز می باشند، نمونه ی مناسبی می باشد همچنین این سیستم برای استفاده در خانه ها یی که به گاز دسترسی ندارندبسیار مناسب و کارآمد می باشد.  پکیج های برقی در ابعاد و اندازه های مختلفی ساخته می شوند که باید با توجه به عواملی مانند  کاربری فضا و مقدار آب گرم مصرفی مورد نیاز  پکیج مناسب را انتخاب کرد.

 

نحوه ی عملکرد پکیج برقی

پکیج ها وظیفه ی گرمایش آب مصرفی مورد نیاز  و گرمایش مرکزی را بر عهده دارد:

سیستم کنترلی پکیج _ گرمایش آب گرم مصرفی

 

گرمایش مرکزی

وقتی دمای مورد نیاز توسط کاربر تنظیم می شود ترموستات پکیج برقی شوفاژ یک سیگنال به گرم کن برقی دستگاه داده و از دستگاه، آب گرم می خواهد و پمپ داخلی پکیج برای ایجاد جریان روشن می شود آب گرم توسط گرم کن برقی گرم شده و وارد رادیاتورها شده تا اتاق ها را گرم کند. پس از عبور آب از گرم کن برقی و تبادل حرارت آب رادیاتور و هوای اتاق، آب رادیاتور دمای خود را از دست می دهد و مجددا وارد پکیج برقی شوفاژ می شود تا دوباره گرم شود.

 

 

در چه مکانهایی باید از پکیج برقی استفاده کنیم؟

استفاده در ویلا ها : اکثر  خانه های ویلایی و خانه باغ ها به دلیل دوربودن از شهر ها به سیستم گاز شهری دسترسی ندارندو بهتر است از سیستم پکیج های برقی برای گرمایش محل بهره ببرند.

 

گرمایش کانکس ها : کانکس ها به دلیل قابلیت سیار بودن نمی توان به شبکه گاز شهری وصل نمود و همچنین لوله کشی دودکش با مشکلاتی همراه خواهد بود.همچنین کانکس ها معمولا در کارگاه ها و مکان هایی هستند که از ساختمان ها دور است. بنابراین با استفاده از پکیج برقی می توان مشکل گرمایش و آب گرم محل را حل کرد.
استفاده از روستاها : در حال حاضر اغلب روستاها در سطح کشور گازرسانی نشده است و استفاده از پکیج های برقی می تواند راه حل این مشکل باشد.
مرغداری ها و گلخانه ها : در مکان هایی که از سوخت های فسیلی برای گرمایش استفاده می شود ، همواره مشکل ایجاد دود های ناشی از احتراق وجود دارد. این دود ها برای مکان هایی که از نظر بهداشتی حساس هستند می تواند مشکل زا باشد. پکیج های برقی هیچ نوع آلودگی ندارد و برای مکان های با حساسیت بهداشتی کاملا مناسب است.

 

انواع پکیج برقی

پکیج برقی تقسیم بندی های مختلفی دارد و شخص  باید با توجه به شرایط و امکانات و نیازهایی که دارد  مناسب ترین گزینه را انتخاب کند. در ادامه به بررسی دسته بندی های مختلف پکیج پرداخته شده است:
برق ورودی

برق ورودی پکیج می تواند به صورت سه فاز و یا تک فاز باشد که با توجه به مقدار مصرف و یا امکانات موجود در آن ناحیه می توانید اقدام به انتخاب یکی از این دو بکنید.
پکیج برقی دیواری یا زمینی

برای متراژهای متوسط و کوچک و برای مکان هایی بار حرارتی بالایی ندارند عموما از پکیج دیواری برقی استفاده می شود و برای بارهای حرارتی بالاتر از پکیج برقی زمینی استفاده می شود.
پکیج برقی تک مبدل یا دو مبدل
در پکیج تک مبدل گرمایش واحد ها و گرمایش آب گرم مصرفی توسط یک مبدل حرارتی صورت می گیرد اما در پکیج دو مبدل برای گرمایش واحد و گرمایش آب مصرفی بهداشتی به صورت جداگانه انجام می شود.
پکیج های برقی بر اساس بار حرارتی
ابعاد و بار حرارتی پکیج ها با توجه به متراژ محل، کاربری محل و میزان مصرف و مکان و شهر مورد استفاده متفاوت است. شما می توانید با دادن اطلاعات نامبرده به کارشناسان فروش، مدل پکیج برقی مناسب محل خود را دریافت کنید.

پکیج برقی